Funkcjonowanie Biblioteki Prawniczej

Szanowni Czytelnicy,

uprzejmie informujemy, że od 30 listopada ponownie otwarliśmy dla Państwa Bibliotekę Prawniczą (wypożyczalnię i czytelnię). Równocześnie w czytelni może przebywać 10 osób.
Biblioteka pracuje:

poniedziałek9.00-15.00
wtorek9.00-18.00
środa9.00-15.00
czwartek9.00-15.00
piątek9.00-15.00

oraz w następujące soboty:

16 stycznia9.00-16.00
13 lutego9.00-16.00

Prosimy o obserwowanie komunikatów na stronie www.bp.us.edu.pl 

W razie pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku
w godz. od 7.30.00 do 15.30,  tel. (32) 359-12-64; 359-20-03; 359-20-04, e-mail: biblioteka.wpia@us.edu.pl

Zasady funkcjonowania Biblioteki Prawniczej:

  1. Z Biblioteki Prawniczej korzystać mogą osoby zarejestrowane w systemie bibliotecznym. Osoby, które nie posiadają konta zobowiązane są do dokonania zdalnej rejestracji (za pośrednictwem formularza) i dopełnienia niezbędnych formalności w wypożyczalni.
  2. Czytelnia i wypożyczalnia są otwarte: poniedziałek, środa – piątek w godz. 9.00-15.00, wtorek w godz. 9.00-18.00, a w soboty 16 stycznia i 13 lutego w godz. 9.00 – 16.00.
  3. Strefy wolnego dostępu pozostają niedostępne dla użytkowników. Elektroniczne zamówienia na materiały biblioteczne w tych strefach można wysyłać całą dobę.
  4. Wznawiamy możliwość krótkoterminowego udostępniania na zewnątrz książek przeznaczonych do korzystania wyłącznie na miejscu.
  5. Opłaty za nieterminowe zwroty naliczają się od 30 listopada br. Uprzejmie prosimy o monitorowanie swoich kont bibliotecznych i dotrzymywanie wyznaczonych terminów.
  6. Dla pracowników, studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz czytelników kaucyjnych udostępniamy stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu. Zachęcamy do korzystania z własnego sprzętu komputerowego. Użytkownicy z kartą gościa na stanowiskach w czytelni mogą korzystać wyłącznie z katalogu INTEGRO. Stanowiska oddane do dyspozycji przez bibliotekę podlegają dezynfekcji.
  7. Wznowiona zostaje praca wypożyczalni.
  8. Wychodząc naprzeciw potrzebom czytelników – pracowników, studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych UŚ i UE, którzy nie posiadają konta w CINiB-ie, a chcą skorzystać ze źródeł elektronicznych z domu (w przypadku UŚ) lub skorzystać z usługi elektronicznego zamawiania i pobierania cyfrowych kopii materiałów (w przypadku UŚ i UE), utrzymana jest możliwość zdalnego założenia konta przez formularz rejestracyjny.
  9. Zachęcamy do korzystania z baz prenumerowanych oraz zasobów Dydaktycznej biblioteki cyfrowej UŚ z komputerów domowych. Wymaga to posiadania aktywnego konta w bibliotece. Autoryzacja odbywa się poprzez system HAN. Z baz mogą korzystać pracownicy, emerytowani pracownicy UŚ oraz studenci, doktoranci i słuchacze studiów podyplomowych UŚ.
  10. Pracownia kserograficzna nadal jest zamknięta.

Nasze zasady bezpieczeństwa:

  1. Pracownicy oraz użytkownicy biblioteki powinni bezwzględnie stosować się do zasad profilaktycznych przedstawianych i aktualizowanych przez Główny Inspektorat Sanitarny i Ministerstwo Zdrowia.
  2. Przed wejściem do biblioteki obowiązuje dezynfekcja rąk, a na terenie całego budynku obowiązek zakrywania ust i nosa. Obowiązuje także powszechna zasada zachowania dystansu społecznego.
  3. Na terenie biblioteki obowiązuje limit jednocześnie przebywających osób, który wynosi 1 os/15 m2. W czytelni dostępnych jest 10 miejsc. W pomieszczeniu wypożyczalni może przebywać maksymalnie jedna osoba. Pozostałe osoby oczekują poza wypożyczalnią przy zachowaniu zalecanej bezpiecznej odległości.
  4. Osoba z wyraźnymi oznakami choroby, jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, nie zostanie wpuszczona na teren biblioteki.
  5. Wypożyczalnia przyjmuje zwroty.
  6. Wypożyczalnia przyjmuje jedynie płatności poprzez system PayU, BLIK (opcja jest dostępna po zalogowaniu się, w zakładce „Konto użytkownika”, w sekcji „Opłaty – nierozliczone”) lub przelewem na konto.
  7. Dla bezpieczeństwa czytelników wszystkie zwracane książki poddawane są trzydniowej kwarantannie. Dopiero po upływie tego czasu będą mogły być ponownie skierowane do udostępnienia.
  8. Zamówienia międzybiblioteczne są wydawane przez wypożyczalnię międzybiblioteczną wg zasad przesłanych czytelnikom mailowo. Nowe zamówienia można wysyłać na adres bgwm@ciniba.edu.pl. Będą one realizowane w miarę dostępności bibliotek współpracujących.